Had mijn vader geen radio reparatie bedrijf er op na gehouden dan had ik nu waarschijnlijk geen interesse gehad in historische radio's. 

Wel had ik al in 1953 het diploma radiotechnicus behaald, maar het is nooit mijn uiteindelijk beroep geworden. Ik kwam terecht in de lift techniek.Het is in 1979 dat ik voor het eerst hoor dat er mensen zijn die oude radio's verzamelen, ik had tot dat moment er geen idee van ,dat dergelijke oude apparaten nog te vinden zouden zijn.

 Op aanraden van de heer de Niet uit IJmuiden ben ik lid geworden van de NVHR. In 1984 werd ik door het bestuur verzocht de Technische Commissie nieuw leven in te blazen. In dat zelfde jaar schreef ik ook het eerste artikel voor het RHT er zouden er in de loop der tijd nog vele volgen. Ook verscheen het eerste "Spreekuur Technische Commissie" in ons blad. In 1993 werd ik in het bestuur gekozen als coordinator Technische Commissie en was van 1998 tot en met 2001 Voorzitter van de NVHR. 

Waarom verzamelijk ik nu juist radio's van het franse merk Lemouzy? Ik was nog maar net lid van de vereniging als ons oud lid S van Seyen mij tijdens een telefoon gesprek vroeg " Welk merk verzamel jij nu eigenlijk?" Ik wist daar niet direct antwoord op te geven en was een moment sprakeloos. Op dat moment herinnerde ik de advertentie in het boek van mijn vader waar ik als kind al zo vaak naar gekeken had. " Het nieuwe radioboek voor den handel,amateur en luisteraar" waarin de advertentie van Lemouzy met de afbeeldingen van prachtige radio's. " Eh..ik verzamel Lemouzy" was mijn antwoord." Ik wist het nu zeker ik zou op zoek gaan naar deze franse radio's. De meeste kans zou ik maken in Frankrijk. Mijn frans van de MULO leek mij onvoldoende om mij verstaanbaar te maken. Dus startte ik eerst met een gedegen cursus frans. Nu na jaren zijn de toestellen van de advertentie in mijn bezit Ben nu gedelegeerde voor de franse vereniging CHCR en lid van de eveneens franse radio club de AEA voor welke laatste ik regelmatig artikelen schrijf over Ducretet , Vitus en niet te vergeten Lemouzy toestellen van voor 1926. 

Enige jaren terug riep iemand op onze beurs tegen mij " Waarom word je geen zendamateur, dat is voor jou toch een koud kunstje. Over een paar maanden beginnen ze weer met een cursus, zal ik je opgeven?" Eerst dacht ik wat moet ik daar nu mee, maar ja waarom ook niet en meer voor de grap antwoordde ik " Ja dat is goed mijnheer Salie". De techniek viel wel mee, maar morse daar ging heel wat tijd in zitten voor ik dat onder de knie had. Maar uiteindelijkkreeg ik toch de vereiste papieren onder de roepletters PA3HDY.

Zo'n vijf jaar geleden kregen wij het idee, Hans Houtkamp en ik, om een cursus op te starten voor onze leden die wat meer van radio zouden willen weten. Radio's verzamelen is leuk maar het zou wel makkelijk zijn als je ze ook spelend zou kunnen maken. Het blijkt al snel een succes te zijn. De cursus wordt gegeven in Haarlem, maar al spoedig ook in Baarn. De heer Lankester komt ons team versterken, deze gaat ook de nu toe geschreven lessen op losse velletjes, herschrijven en samenvoegen tot een echt les pakket. Ook Ede wordt al snel gekozen om leden daar in de buurt wonende de kans te geven om de lessen te volgen. De heer Lankester die daar de scepter zwaait wordt geassisteerd door de heer Engelfriet. De eerste diploma's zijn al uitgereikt en er wordt zelfs al een vervolg cursus gegeven. 

De belangstelling neemt toe maar ook voor ons de werk druk. Dat betekent weer zoeken naar nieuwe oplossingen er wordt al gesproken over een schriftelijke cursus.

Ik wil mijzelf geen verzamelaar noemen. Liever enige toestellen van historische waarde dan een groot aantal goedkope toestellen die alleen maar een hoop plaats innemen. Het gaat mij er niet alleen om dat ik het een mooi apparaat vind, maar ik wil er ook alles van weten. Vragen die meestal niet zo maar beantwoord kunnen worden en waar veel tijd in gaat zitten om die te achterhalen.Waar stond of staat de fabriek van dit toestel en is er nog documentatie of een gebruiksaanwijzing te vinden. Vanuit welke winkel is het ooit verkocht en wie was de eerste eigenaar. Zijn er nog advertentie's uit die periode te vinden. Welke technicus is verantwoordelijk voor de schakeling.........en zo zijn er talloze vragen, als je die allemaal beantwoord wilt zien, kom je niet eens aan een verzameling toe. Voor mij is er slechts een toestel dat mij technisch aanspreekt en dat boven alle andere uitsteekt qua techniek , de Lemouzy Megadyne uit 1925.